Interview Elisa

Shiftleader

Met wie hebben wij het genoegen?
Mijn naam is Elisa, ik ben 24 jaar oud en werk inmiddels 5 jaar bij Hotel Zwolle bij de Frontoffice. Inmiddels ben ik werkzaam als Shiftleader op deze afdeling.

Waarom werk je bij Hotel Zwolle?
Naast het feit, dat ik er een tweede familie bij heb gekregen heb ik de afgelopen jaren mij enorm kunnen ontwikkelen en heeft het bedrijf mij veel kansen geboden.

Hoe ben je in je huidige functie terecht gekomen?
5 jaar geleden ben ik hier begonnen met mijn front-office stage. Deze periode heb ik ervaren als een enorm leuke tijd waarin ik enorm veel heb mogen leren. Nadat ik mijn stage had afgerond, ben ik hier blijven werken als parttime medewerker. Zo had ik een bijbaan die perfect aansloot op mijn opleiding. Helaas moest ik na een half jaar weer op stage en was het niet haalbaar om hier te blijven werken. Op mijn laatste werkdag kwam het ter sprake dat ik altijd welkom was om terug te komen. Mijn afrondende stage deed ik dus in een ander bedrijf. Dit bevestigde alleen maar dat ik zo snel mogelijk terug wilde naar Van der Valk. Ik miste de collega’s, gasten en vaste werkprocessen. Na mijn laatste stage ben ik direct terug gegaan naar het vertrouwde Valknest. Na mijn school kreeg ik een fulltime contract aangeboden. Hier heb ik geen moment over getwijfeld. Na ongeveer twee jaar merkte ik, dat ik het bedrijf door en door kende. Eigenlijk precies op het moment dat ik opzoek was naar meer uitdaging, boden ze mij een andere functie aan, namelijk Shiftleader. Dit is eigenlijk de leidinggevende functie van de Frontoffice. Ik ben vooral eindverantwoordelijk van alle diensten en het aanspreekpunt van de receptionistes. Inmiddels zit ik een jaar in deze functie en leer ik elke dag meer en meer.

Waarom pas je in dit bedrijf?
Omdat ik het belangrijk vind, dat medewerkers inspraak hebben op het verbeteren van werkprocessen. Ik merkte vanaf dag één dat ze open staan voor feedback en dit op ten duur ook graag willen doorvoeren. Daarnaast staat de gast hier centraal, dat is iets wat ik zelf ook enorm belangrijk vind.

Omschrijf eens een werkdag…
Aller eerst wil ik zeggen, dat geen dag hetzelfde is. Dat maakt mijn werk juist zo leuk en uitdagend. Wel starten we elke dag met een overdracht. Hierin bespreken we wat de bezetting is, hoeveel kamers we gaan in- en uitchecken en de overige belangrijke zaken. Daarnaast hebben wij een checklist wat eigenlijk ons de juiste handvaten geeft om een dienst goed te laten verlopen. Ik ben daarin de controlerende factor en begeleid waar nodig. Verder is de receptie 24/7 geopend en sta ik dus op de vloer om gasten te woord te staan, mails te beantwoorden en de telefoon op te nemen.

Wat denk je dat werken bij Van der Valk nog leuker kan maken?
Ik denk dat ik hier eigenlijk geen goed antwoord op weet, aangezien ze veel doen met de feedback of verbeterpunten van collega’s en ik dus eigenlijk geen punten weet.

Wat merk je van het familiegevoel?
Enorm veel! Ik heb in veel bedrijven gewerkt of stage gelopen en vaak vroeg ik mij af of ze eigenlijk mijn naam wel wisten. Hier begroet iedereen elkaar, vragen ze hoe je dag was en het meest bijzondere vind ik toch wel dat je wordt bedankt als je dienst is afgelopen. Dit is voor mij echt een blijk van waardering.

Wat moet iedereen weten over Hotel Zwolle?
Dat dit een bedrijf is met veel mogelijkheden. Er wordt naar iedereen geluisterd en hard werken wordt op ten duur beloond!